Firmy vynakladajú značné finančné prostriedky na oslovenie klienta v mieste nákupu a v okamihu tesne pred nákupom. Veľké série predajných displejov sú síce oveľa dostupnejšie ako pred niekoľkými rokmi, ale aj vďaka tomu si ich môže dovoliť stále viac výrobcov a dodávateľov, takže ich účinnosť postupne klesá.
Prostriedky Digital Signage sú v súčasnosti najefektívnejším prostriedkom na ovplyvnenie rozhodnutia zákazníka. Ich univerzálnosť zabezpečuje najefektívnejšie zhodnotenie investovaných prostriedkov.
LCD displeje, ktoré sú najrozšírenejšou formou prostriedkov Digital Signage, môžu slúžiť ako prvky orientačného systému, reklamné dispeje v mieste predaja, môžu poskytovať poradenstvo o výrobku a dajú sa využiť aj v zónach určených na platenie, takže môžu rozhodnúť o doplnení nákupu o ďalšiu položku dostupnú pri pokladniach.